1.1.12

New York'da Ev Meselesi



Suan tam tasinma asamasinda oldugumuz icin taze taze yazayim dedim. Ev aramak cok sancili bir surec biseyler tutsa biseyler eksik olabiliyor amac en az eksikli evi bulmak tabiki :) Neyse ki ole bir ev bulabildik. Ocak 1 gibi tasinma planimiz (ne kadar guzel bir yilbasi plani degil mi?) tasinacagimiz evin tadilatta olmasi dolayisiyla bir kac hafta ertelenmis durumda. Duvarlari yeni boyanmis, bakimdan gecip temizlenmis bir ev benim daha az camasir suyu soluyacagim anlamina geliyor bu hijyen savasinda :) Gelelim ev arama surecine.

Oncelik tabiki guvenli bir bolgede olmasi. Hic bilmediginiz bir ulkeye geldiginizde ve o ulkede daha once hic gormediginiz, huyunu suyunu bilmediginiz, birbirine hic benzemeyen cokca irkla karsilasinca neresi daha guvenlidir, kimlerle komsu olmak daha iyidir diye bir tahlil yapmak cok bilinmeyenli bir denklem olarak oturuyor bu surecin ortasina. ( ne uzun bir cumleydi buuu)
Guvenli bolgeleri anlayabilmek icin bilenlere sormak tabi eger boyle bir sansiniz varsa yoksa yasayanlarin profiline bakmak yeterli olabilir bunun icin. Bu nasil oluyor? belli irklar belli bolgelerde yasiyor ve yasayanlara gore muhit hakkinda fikre sahip oluyorsunuz. ( bu kismi daha acik yazmak isterdim ama suan oyle cok yazdim sildim ki sunlar soledir bunlar boledir demek istemiyorum sanirim burdan)

Burada evler cok kucuk, baya baya kucuk. Ve oyle olmasina ragmen kiralar cok yuksek.En yuksek kiralar Manhattan'da.Manhattan'dan uzaklastikca dusuyor kiralar.Evler cok kucuk oldugu icin cok esyaniz olmuyor az ve oz esyalarla hem yasam hemde tasınma isini kolaya indirgiyorsunuz.

Genellikle kiraya gas dahil oluyor yani isinma sicak su ve cogunlukla ocak. Sadece elektrigi oduyorsunuz. Su faturasi diye bir sey yok su bedavaaa :)



Tasinirken buzdolabiydi firindi ocakti tasimiyorsunuz her evde onlar sabit duruyor oyle kiraliyorsunuz. Dolaplarda evlerde ayri bir kucuk oda seklinde durdugu icin dolap tasima derdinizde yok. Super bence bunlar, tasimakla ugrasmiyorsunuz. Bulasik makinesimi dediniz o nedir acaba? :) evet bu cagda anlamsizca burada evlerde bulasik makinesi bulunmuyor bildiginiz elde yikiyorum bulasiklari allahtan severdim bulasik yikamayi ama bu kadar cokca degil tabi :) Alip koyabilceginiz gibi insa edilmemiste evler, bunca insan ole yasiyor ya!
Yoksa bulasik makinesinin olmamasina sasirdiniz mi o zaman suna bakin, camasir makinesi de yok! Bu cok fena iste, hadi bulasik tamam da camasir makinesi olmamasi nedir allah askina bu ne geri kalmisliktir :) Aynen alip koyabileceginiz sistemde binalarda bulunmamaktadir. Sansliysaniz binanizda camasir odasi vardir. (suan ki binamizda var, dere kenarina camasira inmenin modern hali, kaynasiyoruz komsularimla orda :) ) Ama bir kac haftaya tasinacagimiz binada yok camasir odasi o zaman sokaklarda marketler gibi cokca olan camasirhaneler var.Onca camasiri toparlayıp kar kis demeden camasir yikamaya gidiyorsunuz. Tek iyi tarafi camasir asma derdiniz yok yika hoop kurutma makinesine at katla kaldir eve getir. (bir camasirhane postu yapsam aslinda evet!)

Ve emlakcilar; eger muhitler,evler hakkinda hicbir bilgiye sahip degilseniz "ki yabanci oldugunuz icin bu cok dogaldir" hemen anlayip islerine geldikleri gibi sizi ellerindeki evi kiralamaktan baska sansiniz yokmus gibi ya o ev yada sokakta kalma secenekleri arasina kistirmaya calisirlar. Bu noktada hic onlara pabuc birakmadan cokda biliyorum havasinda gezinmek iyidir. Daha onceki tecrubelerimdir bana bunlari dusunduren ama son emlakcimiz super bi hatun. Yani sans meselesi birazda denk gelmek gerek.



Son olarak ilk ayin kirasi+kira degerinde deposit+emlakcinin kira degerinde ucreti ve genellikle bir yillik bir sozlesmeyle ev kiralayabiliyorsunuz. Tabi yillik kazancinizi, isinizi, sosyal guvenlik bilgilerinizi belgeledikten sonra.

Cok yorucu bir surec yabanci bir ulkede yada bir ulkede yabanci olmak bu sureci cokca zorlastiran durum. Bu durumda ki herkese cok kolayliklar diliyorum ;)

23 yorum:

  1. ayyy nası yaniii çamaşır bulaşık makinesi yok ne demekkk:D şok oldum yani ne garip..bizmi çok rahatımıza düşkünüz onlar salakmı veya çokmu mütevaziler anlamadııımmm..kolay gelsin bebişim bu arada bende emlakçıyım:D

    YanıtlaSil
  2. Bize göre epeyce farklı.. ama çamaşır olayı da bir bakıma iyi, ben yıka, as, kurula perişan oldum evin içinde:) Kolaylıklar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. hayirli olsun :) Nerede karar kildiniz?

    http://stylishtimes.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. Mambacim binalar cok eski yillarda yapilmis ve Turkiyede ki gibi heran bi yerlere yeni binalar insa edilmiyor yerlesim duzenli bi sekilde olmus ve bitmis. Zaten o kadar kalabalik bi sehir ki surekli talep var kimse biseyi degistirmiyo ancak yeni yapilan binalarda bulunabiliyor ve mustakil bole bahceli evler varya onlarda tabi oluyor. Bole bi duzen var ve kendi evimiz olana kadar degismeyecek gibi malesef.

    Sende emlakcisin demek ben buradakilerden bahsediyorum ama zaten ki :) sende super bi hatunsun bak orda belirtmisim zaten operim ;)

    YanıtlaSil
  5. Deli Anne, ilk basta evet cok garip geliyor ama alisiyorsun Turkiye'ye gittigimde aaa evde camasir makinesi var negzel diye seviniyorum :)
    Camasir asma kurutma toplama daha zor evet birde utulu gibi cikabiliyor bazi seyleri utulemeye gerek olmuyor o super. tesekkurler sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Ayshe Rose, tesekkurler... Guzel bir muhitte ;)

    YanıtlaSil
  7. merhaba, blogunu tesadufen gordum ve gulumsedim. benzer konulardaki yazilarim icin :)

    http://zencefillicorek.blogspot.com/2008/12/amerikada-amar-ykamak.html

    http://zencefillicorek.blogspot.com/search/label/Amerika%27da%20Ta%C5%9F%C4%B1nmak

    selamlar..

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, yazilari okudum ikiside konuyla ilgili aciklayici olmus tesekkurler. Camasir konusunda herkes cok dertli :)
    Selamlar...

    YanıtlaSil
  9. ah yawrum gecen 3 ayda oretak camasır makınasıyla yasadım yurtta vardı en kotu tarafı makınaya camasırları koyar cıkma saatıne kadar dolanır saatını bı kac dakıka gecrır gerı gıderdım ne goreım bı gıderım benden once bırı gıtmıs benım yenı cıkanmıs camasırlarımı cıkarmıs kendınınkılerı koymus senınkıler ortada barı kurutma makınasına koy demı nıe yıkaddık onları bız ??? sende boyle olmuyodur dıye umuyorum :) yenı ewınız haytlı olur ınsalklah canım ya onla ılgılı de bı post beklerız:)

    begumyagci.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. Begumcum, ben alarma cok sadik kaliyorum allahtan hic olmadi bole bisi ( dedim ya simdi olur :) ) cok makine var ondan sorun olmuyor pek ;) tesekkur ederim canim...

    YanıtlaSil
  11. bulaşık makinesi bizde var ama içi küflü. kullanmıyoruz. zaten tabak bardak falan az bizde. elde yıkaması daha pratik.
    çamaşır makinelerinin 26 dakikada yıkadığını söymememişsin:)ben en çok ona takılıyorum...

    YanıtlaSil
  12. MaceraperesT, bulasik makinesinin ici kuflu mu calismiyordur belki de. Ben 46 dk da yikiyorum camasirlari 26 coook kisaymis ama ya bende sasirdim :)

    YanıtlaSil
  13. 46 dakika mı..hemen toparlayıp kirlileri sana getiriyorum:) 26 dk yıkama( program ne olursa olsun), 50dk da kurutma. önyıkamalı çamaşır makinemi özledim:)

    YanıtlaSil
  14. Hemen kap getir kirlileri camasir gunu yapariz :) 50 dk kurutma cok fazla ama camasirlara zarar vermiyor mu? ben en fazla 40 dk kurutuyorum genelde 30 dk.

    YanıtlaSil
  15. zaman ayarı yok ki. sabit 50 dk. zaten sadece acil kullacak olduklarımı kurutuyorum. çarşaf, havlu gibi. diğerleri eski usul:) kağı üstü, santalyeye serme vs:)

    YanıtlaSil
  16. Zaman ayari olmamasi kotuymus. ama evet makineden makineye degisiyor malesef. Bakalim yeni makinelerde beni nasil maceralar bekliyor :)

    YanıtlaSil
  17. güle güle otur yeni evinde:)

    YanıtlaSil
  18. Tesekkur ederim :) bir daha ki gelisinde tasinmis ve yerlesmis olarak bekliyorum seni de ozledigin turk kahvesi yada cay yada her ikiside esliginde ;)

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel bir siteniz var, hazırlayanların ellerine sağlık. Benim internette dolaşırken bulduğum http://www.tabloal.com diye bir site var, sizlerle paylaşmak istedim :)

    YanıtlaSil
  20. new yorkta yasama hayallerimden sodugum bi san en yisi ben sadece gezmeye gelıyım

    bulasık makınesi nslolmaz ya metropolu gecmıs bır sehırde hemn de :)
    camasır hane olayı nedir.
    arabası olan ne yapıcak peki.
    yok yok yasamak fıkrınden sogudum bı an

    YanıtlaSil
  21. Kova Kadiniyim Ben, Arabasi olanin durumu hakkaten hepsinden kotu. Yolun sol tarafi haftada iki gun sag tarafi iki gun temizlik araci tarafindan temizleniyor o saatler arasinda birakirsan arabani tik yiyorsun cezayi. Arabani park edicek yer bulursan gene iyi birde tabelalari kontroletmen gerek :( Zaten trafik cezalari acayip biz de New York'un butcesine epey bi katki da bulunduk ;)
    Zor taraflari da var tabiki burada yasamanin herseyi tecrube ederek ogreniyorsun sifirdan!
    Gezmek icin gel bi bak o zaman belki yasama istegin geri gelir ;)

    YanıtlaSil
  22. Türkiyeyi daha bi sevdim bu yazıyı okuduktan sonra :D Benim gibi rahatına düşkün insanlar oralarda yapamaz anlaşıldı :D

    YanıtlaSil
  23. Tubitoscum, buyuk rahatliklari da var ama bunlarda var ise napalim ;)

    YanıtlaSil