12.4.12

Pizzaaa :)


New York'un en iyi pizzacısı hangisi konusu biraz karmaşık burda :) ama böyle bir geyik var ve gelmişken o en iyi pizzacıya gideyim gibi bi telaş oluyor bununla ilgili çok dehşet bir anım var ama buraya yazmakla bitmez neyse gene konu nerden nereye gidecek hemen toparlıyım yoksa çok konuşasım var şuan :)


Artichoke Pizza lezzetli ve ünlü bir pizzacı. Bu en iyi pizza konusunda benim fikrim hepsi aşağı yukarı aynı sadece içerikte değişiklik yapan ordan ünlü oluyor misal burada adamlar enginarlı pizza yapmış! yuh dimi bencede :)


Bu enginarlı ve ıspanaklı ve gerçekten çok lezzetli yani ben sebze canavarı olduğum için bana şahane geldi. Asagıdaki de domates soslu ve maydonuzlu diğer çeşitlerin pek bi numarası yok ama ben kesinlikle pizzacıya ismini veren enginarlı olanı tavsiye ederim. Bir dilim gayet doyurucu bu arada :)


Fotograflarda ki West Village'de olan Artichoke Pizza, East Village ve Chelsea'de de şubeleri var. Burası gayet salaş (masanın kırıntılarından ve kağıt tabaklardan da görebileceğiniz gibi :) ), küçük ayaküstü bir dilimi mideye indirebileceğiniz bir yer. Eğer oturup adam gibi yiyeceğim derseniz East Village'de ki daha uygun.




 Abajur çok  değişik  geldi ayakkabısı ve file çorabı bile var :)


İşte böyle burada aman aman yiyecek lezzet delisi şeyler olmadığı için bir pizza bir hamburger yarışıdır gidiyor, sonuçta pizza yada hamburger ne kadar lezzetli olabilir ki?! bir kabakçiçeği dolmasının, bir midye dolmanın, bir lahmacunun, bir çiğ köftenin, bir adana kebabın, bir iskenderin, bir akçaabat köftenin (bir bir duramıyorum :) ) yanında! napıyım o kadar çok lezzetli şey var ki bizde! ben çok hasretim hepsine :( postuda ağlamaya bağladım ya neyse canınız çekmesin şu bi dilim şeyi sakın, lezzet konusunda Türk mutfağının liderliği rakipsiz nokta! ;)

38 yorum:

  1. bu en lezzetli pizza ve en lezzetli hamburger konusu How I Met Your Mother'da da geçiyordu bir bölümde :))
    Ve abajur gerçekten çok orjinal (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baska biseleri olmadigi icin mecburen :) evet bende cok ilginc buldum abajuru :)

      Sil
  2. mutfak zenginliği olarak bir numarayaz tartışmanın anlamı yok:))) bunlarda yaptıklarını güzel yapıyorlar ama çeşit az yani... gelince kesin denemeliyim bu pizzayı merak içindeim :)
    Ayrıca daha çok meraklandım sen söylüyorsan kesin güzeldir:)

    begumyagci.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ole begumcum ;) enginarli pizza bana cok degisik geldi sebze seviyorsan begenirsin kesin muck :)

      Sil
  3. ne kadar güzel gözüküyorlarrrr!!!!;)
    http://editorist1783.blogspot.com/2012/04/ne-giydim-black.html

    YanıtlaSil
  4. NY'ta yasayan bir Turk blogger daha gormek ne hos :) Tanismayi da cok isterim :))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa hosgeldin bende cok hos buldum ve tanismayi da bende isterim :) sevgiler...

      Sil
  5. Yeni friends izlemişim, bir de üstüne NY'a dair böyle müthiş görseller görünce bileti kapıp soluğu orada alasım geliyor :) gelmiyorsam tek bir sebebi var o da uzuuuuun bir aralık yaratma isteğim, gelince 1 ay gezeceğim oraları, blogun da guide'ım olacak :P enginarlı pizza nefis görünüyor canım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizemcim cok iyi ediyorsun uzun bi aralik yaratmaya calisarak 1 ay da altini ustune getirirsin New York'un :) gelince de denersin canim enginarli pizzayi mutlaka tavsiye ederim :)

      Sil
    2. Ben bu postun üzerine gaza gelerek Roma'da enginarlı pizza yedim :p müthişti vallahi :)

      Sil
    3. Ciddi misin afiyet olsun :) ne guzel hemde begenmissin cok sevindim :)

      Sil
  6. Tatlim enginarli pizza cok yaygin Italya'da. Ve bence enginar pizzaya inanilmaz guzel yakisiyor. Boyle yumusak, cevresi peynirli, porcini mantarli! Ooof canim nasil cekti;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgicim pizzanin vataninda yasayan biri olarak ne dersen dogrudur sen :D bende cok sevdim ;)

      Sil
  7. aman tanrıııııım mafetti bu post benii :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turkiye'deysen hiiiccc mahvetmesin ordaki lezzetlerin yaninda solda sifir ki bu :)

      Sil
  8. NYT,
    Pizza mizza değil de o tavan kaplamalarıyla beyaz fayansları görünce NY'u ne kadar özlediğimi görüyorum. Böhüüü :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muge, neyseki yakin zamada geleceksin, yok bohuuu :))

      Sil
  9. Selam,
    New York'un pizzalari meshur zaten. Nefis gozukuyor. Afiyet olsun.
    Washington'dan sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam,
      Tesekkur ederim :)
      New York'dan sevgiler...;)

      Sil
  10. Ne guzel esprili baglamissin yine : ) Bize de cok komik gelmisti bu en guzel pizza, hamburger, cupcake, cheesecake muhabbetleri oradayken ve haliylen denemek icin gezmistik biraz. bu pizzaciyi da not aliyorum, bir dahaki gidisimiz icin, ben de sebze severim : ) Lamba da ilgincmis cidden. Umarim bu yaz tatilinde evine gelir ve o ozledigin lezzetleri doya doya yasarsin : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet degil mi birde en iyi cupcake,cheesecake durumu var :) zaten en cok yeme isi onem kazaniyor ordayken :) tesekkur ederim...

      Sil
  11. o iki lezzeti dünyaya tanıttılar.Bizlere yazık olsun.her yemeğimizin kendi tarihi varken.
    yalnız sebzeli pizza eminim enfestir.
    mayıs ayı gibi NY gezimiz vardı.ikinci kez okyanus yolcuğunu kaldıramayacığımı fark ettim :)uzun uğraşlar sonunda iptal ettim.rota Malta oldu.)
    hazır on yıllık vize varken seneye inşllah oradayım.oralarda olursan seninle tanışmak isterim canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dimi bi sene icinde iki kez onca yol bana da fazla geliyor :) Malta'da guzel fotograflardan gordugum kadariyla arik senin postlardan takip ederim ayrintilarini. Seneye geldiginde ben de isterim tanismayi haberlesiriz canim :)

      Sil
  12. I love the photos, your personal touch and the whole blog so so much!

    XO,
    L.
    WLL

    YanıtlaSil
  13. abajur cok orjinalmiş gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de cok ilginc buldum kendisini :)

      Sil
  14. o pizzayi bakarken yedim bayaa fotografi yedimmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) o kadar da matah bisey degil aslinda :p

      Sil
  15. ya nasıl bir şans bu! blogları dolaşıyorum ve sürekli pizza fotoğrafları ve ben çok acıktım! ahhh iş çıkışı bana pizza yedirteceksiniz yani şart oldu :)

    YanıtlaSil
  16. E ama bu kadar karsilastiysan demek ki yemen gerek bugun ye gitsin :)

    YanıtlaSil
  17. Yazdiklarina katiliyorum bizde pizzayi acligimizi gecistirmek icin aliriz (delaware wilmington da). Bir lahmacuncu bir durumcu olaydi deriz her seferin de ..
    Anlasilan kimse yazdiklarindan etkilenmemis hala pizza yummy diyorlar :D
    Su an istanbuldayim mangal ve cig kofte ile acilisi yaptim gulluoglundan pasta ve dondurma ile devam ettim :)) cok kilo almasam bari :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bosver kiloyu falan bulmusken ye :D cifkofte burda yiyebiliyorum artik ama digerlerini herseyi bende cok ozledim simit off simdi bi suruyazarim burda ozlediklerimi :) iyi tatiller

      Sil
  18. Pizza deyince Otto pizza yi deneyin. Harika. Adresi 1 5th. Ave..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Madem tavsiye ediyorsunuz deneyeyim o zaman tesekkurler :)

      Sil
  19. Ben @giajazz instagramdan bu arada. Merhabalar buradan da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa evet instagram arkadasim merhaba burdan da :)

      Sil