9.7.12

Central Park esliginde beslenme mevzusu :)

Son yayin tarihine bakiyorum ve cok utaniyorum bide soyle planli olacagim boyle de seyler yapacagım demisim piii rezalet :) ama blog haricinde tembellik gitti sayilir iyi durumdayim bloga duzenli post girme meselesi icin hic atip tutmiyim simdi :P ve konumuza gecelim hemen :)



Oncelikle yeme icme meselesi yabanci bir ulkede sanirim en buyuk sorun hele abd de daha buyuk bir sorun cunku hersey katkı maddeli, asiri yagli, asiri tuzlu ve olaganustu sekerli. yani kisaca ne zararliysa hepsi bol miktarda mevcut. ben bunu hic anlayamiyorum insan hayatina genel olarak cok onem verilen bir ulkede neden bu kadar sagliksiz beslenme aliskanligi yerlesmis?!



Kisaca ilk geldigimde cok zorlandigim simdi iyice saglikli yasamin yolunu kesfettigim konulara deginecegim.



Bir kere ilk supermarket deneyimi basdondurucu oluyor abur cuburda sinir tanimamislar neler yapmislar o cipslerin kac bin cesidi sekerlerin cikolatalarin ne turleri aman allahim abur cubur seven biri rahat kendini kaybeder. Ben neyseki abur cubur olarak bir tek cips seven biriydim dim diyorum cunku son bir aydır yemiyorum hele hele son gunlerde okudugum birseyle iyice igrendim. o cok sevdigimiz bir paket cipsin icinde olmus bir kopegi mumyalayacak kadar katki maddesi varmis oo yooo! tamam zararli oldugunu tabiki biliyordum ama aman tek zararli aliskanligim bu olsun napiyim diyordum ama simdi cok igrendim. dusunsenize o yedigimiz katki maddeli seyler yuzunden cesedimiz daha uzun surede curuyecek (aa bi dk bu fena degilmis aslinda :P ) yani su aralar tamamen katki maddeli seylerden uzak duruyoruz biz ailecek.





En onemli kuralimiz paketli hic bisey almamak. ki bu burada insani bir hayli zorlayan bir konu yemek kulturu tamamen hazir seylere odaklanmis paketi ac yap tabi o her paketin icinde milyon tane katki maddesi var. hemen bunu dusunuyor ve o paketlerden uzaklasıyoruz. :)

Tavuk eti konusu var ki cok hassas bi konu tavukların tavuk oldugunu dusunmuyorum hic mi tadi olmaz Turkiyedekiler kesinlikle boyle degildi. simdi napiyorum organik ve antibiyotiksiz tavuk aliyorum evet tadi var. tabi biraz fiyat farki var ama digerini hic yememek her acidan daha iyi. yumurtada ayni sekilde berbat yapay biseydi gene organik kullanmaya basladim ve yumurtadan tad aldik tavsiye ederim. sebze meyvede de ayni yoldayiz. yani kısaca bu aralar bu islere cok fena sardik :)




sekeri hayatimizdan cikardik az tuzlu az yagli katki maddesiz organik yasama merhaba dedik :) Umarim bundan sonrada boyle devam eder.

Bu postu Central Park ile susledim ki cok da karamsarliga kapilmayalim ve saglikli yasamak icin istekle dolalim :)

18 yorum:

  1. Sut ve yumurtayi bende organic aliyorum..hele Costco nun organic sutu harika...zeytinyagina da gectim..tereyagimi trabzondan getiriyorum...yogurdumu yillardir kendim yaparim..AMA manti icin mervenin suzme yogurdunu almadan edemiyorum(( saglikli uzun omrumuz olur insallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Costco'nun organik sutunu hic denememistim hemen deneyecegim tavsiye icin tesekkurler :) yaa nasil geitiriyorsun tereyagini erimiyir mu yada bisey demiyorlar mi?
      Yogurdunu kendin apman super bende cok isterim yapabilmeyi mayayi nerden bulucam ama?
      Mervenin suzme yogurdunuda hic denemedim ne harika tavsiyeler verdin coook tesekkurler :)

      Sil
  2. ben de ilk yurtdışı gezimi Romanyaya yapmıştım ve onların bisküvileri filan bana inanılmaz şekerli gelmişti.üstelik yediğim bisküvi Biskrem yani Trük ürünüydü:)demek ki onların ağız tadına göre orda daha şekerli yapıyorlar diye düşünmüştüm:))Ben Nihat Doğan'ı şimdi daha iyi anlıyorum,benim ülkemin koyununun tavuğunun eti bile bir başka güzel yaw:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben zaten sekerli seyleri cok yiyemiyorum tatli falanda sevmem burda abartmislar olayi sekerden vicik vicik hersey. Bazi markalar yenebilir durumda tabi onlari da herseyi oldugu gibi zamanla kesfediyoruz iste :)
      Tavuk konusu orda da ayni suan sanirim en azindan burda eger organik ve antibiyotiksiz diyorsa guvenerek aliyorum hile hurda yoktur diye :)

      Sil
  3. tavuk olayına fena sekılde katılıyorum bende ıtalyada her ay cektıgım sıkıntı ya tavuk salam yemek ıstıyorum ama yok bulamıyorum...buarada bencede baadır yazmıyordun cok ozlettın kendını

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavuk olayini cozduk ailecek mutluyuz :) ne kokuyor ne rengi morarmis ne yagli mis gibi tavuk cok mesudum :D
      Ama oyle tavuk salami tavuk kiymasi gibi riskli islere girme bence sende ne olur ne olmaz :)
      Bende ozledim de yazmayi bi duzene giremedi bi turlu surayi da bi duzene soksam ne iyi olacak :)

      Sil
  4. Yemek konusu yurtdışında genel olarak zorlayıcı olsa da, Amerika sağlıklı beslenmek isteyen biri için gerçekten çok zor. Ben de her gittiğimde aynı problemi yaşıyorum malesef :/
    Fakat esas şunu söylemek istedim, Central Park fotoğraflarına bayıldım; hiç bu mevsimde görme fırsatım olmamıştı. Kıştan kat kat güzel görünüyor =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geldikten sonra cok iyi anladim burda insanlar neden obez! Saglikli beslenmek gercekten cok zor malesef.
      Cental Park'in en guzel mevsimii bi turlu tam secemiyorum aslinda hep guzel :) ama sonbahar bi ayri guzel ve evet her taraf yemyesilken de bi ayri guzel :)

      Sil
  5. Ay o cips olayı bana çok dokundu. Öyle seviyorum ki cipsi. Oysa muhtemelen sigara kadar zararlı bir şey, hiç yememek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Muge hic sorma bende cok seviyorum cipsi ama hep o kopek geliyor simdi gozumum onune :) cok igrendim ondan yiyemiyorum iyi de oldu aslinda.
      Obur sincap'da nachos tarifii gorunce nasil ciktim bilemiyorum onu cok denemek istedim :)

      Sil
  6. seneye benimde gideceğim yer gerçkten çok hoş.. Üyenizim bende bloguma beklerim şimdiden teşekkürler,sevgiler..

    http://www.bensukaya.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size iyi tatiller diliyorum o zaman :)

      Sil
  7. Grace'im Italya'da sıkınti cekiyor ama aslinda senin bu anlattiklarina bakarak, Italya cennet kalabilir Amerika yaninda.
    Avrupa ve Amerika arasindaki buyuk farklardan biri bu olsa gerek. Burada bi cok seyin uzerinde buyuk harflerle 'katki maddesi yoktur', 'glutamato' yoktur diye yaziyorlar. Cerez reyonu falan yok. Ama zeytinyagli grissini icin 3-5 raf vardir herhalde:)
    Et, sebze, meyve tadi ise bence farkli degil Turkiye'den, ya da ben alistim artik:))
    Ama su! Sular tatsiz. O yuzden hep gazlisini iciyorum, en azindan bi hareketlilik var;)
    Senden daha cok karsilastirma bekliyorum NY Turca'cim. Belli mi olur belki ufukta bi Amerika vardir;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesin cennettir Italya kisaylayinca bu konuda. Hersey sekerli nasil oluyor anlamiyorum ve cok yagli. Gercekten tam bi savas katkisizini hormonsuzunu sagliklisini bulmak. Gene alistim simdi kesfettim iyice ne nerden alinir ne nerde iyidir :) senin ufukta New York olsun Sevgi butun tuyolari vecegim ben sana ;)

      Sil
  8. Arayı biraz açtın tatlım :)) her şeyin aşırı katkı maddeli olmasının sebebi lezzetsizliğini bastırma çabası bence :(( çok iyi yapıyorsun paketli ve katkı maddeli şeyleri almamakla. Yurtdışına ne zaman gitsem ben de bizim lezzetlerimizin ne kadar güzel olduğunu bir kez daha görüyorum ki ABD'ye henüz ayak basmadım benim kıyaslamam sadece Avrupa ile sınırlı :///

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuhaf olan o katki maddeli yapay lezzetlere alismis olmalari o tadi lezzet sanmalari. Biz gercekten bu konuda iyiyiz ama malesef bizde de bozuluyor :(

      Sil
  9. yeni postlar bekliyoruz efenim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen gelecek bu aksam efenim, sizin icin :)

      Sil